بهترین زمان برای نماشویی ساختمان
نوشته شده توسط : گل نسیم

بهترین زمان برای نماشویی ساختمان،نماشویی با راپل

در گذشته اگر زمان زیادی از ساختن یک ساختمان می‌گذشت، معمولا نمای آن به خاطر کثیفی که روی آن می نشست ظاهر زشتی پیدا می کرد‌.‌ اما امروزه به واسطه نماشویی ساختمان این مشکل به طور کلی حل شده است. نماشویی در واقع به کار شستشوی نمای ساختمان ها گفته می شود. این  کار در سراسر جهان دارای طرفداران زیادی است. و به روش های مختلفی انجام می شود. در واقع می توان گفت نماشویی یک کار ساختمانی ضروری است. زیرا در واقع نماشویی از آسیب هایی که ممکن است به نمای ساختمان بر اثر کثیفی وارد شود جلوگیری می کند.

نماشویی با راپل

نماشویی با راپل در واقع همان نماشویی با طناب است. این روش یکی از روش هایی است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا با استفاده از آن می توان به راحتی نمای هر نوع ساختمانی را شست و به بالاترین قسمت های ساختمان نیز دسترسی پیدا کرد.

البته بهتر است بدانید که تنها فردی می تواند با استفاده از این روش نماشویی ساختمان را انجام دهد. که در نماشویی ساختمان سابقه کار زیادی داشته باشد و به خوبی بر کار خود مسلط باشد. نماشویی با راپل در تهران بیشترین کاربرد را دارد. زیرا هوای تهران بسیار آلوده است و همین امر موجب می شود که نمای ساختمان ها به شدت کثیف شود و نیاز به نماشویی داشته باشند.

بهترین زمان برای نماشویی ساختمان

عوامل زیادی هستند که باعث کثیفی ساختمان ها می شوند. اما از بین تمام این عوامل آلودگی هوا و وارونگی هوا دو عامل اصلی هستند که باعث می شوند ساختمان ها به نماشویی نیاز پیدا کنند. آلودگی هوا در بیشتر مواقع به خاطر تردد ماشین ها و فعالیت کارخانه ها است و در تمام فصول سال وجود دارد.‌ اما وارونگی هوا معمولا بیشتر در فصول سرد اتفاق می افتد. به همین خاطر بسیاری از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند عقیده دارند که پایان فصل سرما بهترین زمان برای نماشویی ساختمان ها است.

معمولا افراد زیادی ماه اسفند را برای نماشویی ساختمان خود انتخاب می کنند. چون در این زمان میزان وارونگی های هوا کاهش می یابد و فرصت بیشتری برای تمیز ماندن ساختمان ها وجود دارد. همچنین همزمان شدن نماشویی و خانه تکانی می تواند بسیار خوب باشد. زیرا در این صورت هم محیط داخلی یک ساختمان و هم محیط خارجی یک ساختمان با هم تمیز می شوند و باعث ایجاد احساس بسیار خوبی در افراد می شود.

قیمت نماشویی ساختمان چگونه محاسبه می شود؟

قیمت نماشویی ساختمان ها بسیار متنوع می باشد و نمی توان یک قیمت واحد برای آن در نظر گرفت. زیرا عوامل مختلفی در محاسبه قیمت شستشوی نمای ساختمان تاثیر دارند. که ما در این جا بعضی از این عوامل را برای شما بیان کرده ایم.

ارتفاع ساختمان

معمولا ارتفاع ساختمان های مختلف به یک اندازه نمی باشد. هر چقدر ارتفاع ساختمان بیشتر باشد نیاز است برای شستشوی نمای آن وقت و مواد شوینده بیشتری مصرف شود. به همین دلیل قیمت شستشوی نمای یک ساختمان دو طبقه از قیمت شستشوی نمای یک ساختمان یک طبقه همیشه بیشتر است.

میزان آسانی دسترسی به نما

گاهی اوقات نمای ساختمان ها صاف و یک دست می باشد به همین خاطر دسترسی به آن ها بسیار کار آسانی است. اما گاهی اوقات نمای یک ساختمان ممکن است مدل دار باشد معمولا دسترسی به این گونه از نما ها کار سختی است. به همین خاطر هر ساختمانی که نمای پیچیده ای داشته باشد باید برای نماشویی آن قیمت بیشتری پرداخت کند.

میزان کثیفی

یکی دیگر از مهم ترین معیار هایی که باعث تغییر قیمت نماشویی ساختمان ها می شود میزان کثیفی نمای ساختمان است. هر ساختمانی که میزان کثیفی آن بیشتر باشد باید هزینه بیشتری پرداخت کند. زیرا برای تمیز کردن نمای ساختمان های کثیف نیاز است که افراد وقت بیشتری بگذارند و گاهی حتی نیاز به استفاده از مواد شوینده متفاوتی نیز می باشد.

روش نماشویی

نماشویی ساختمان همانگونه که میدانید با روش های مختلفی انجام می شود. که هر روش دارای قیمت خاصی است. بنابراین روش شستشوی نما نیز تاثیر زیادی بر قیمت نماشویی دارد.

طرز شستن انواع نمای ساختمان

هنگام شستشوی انواع نمای ساختمان ابتدا باید نوع نما را مشخص کنید. زیرا روش شستشوی نما های مختلف متفاوت است. به همین خاطر مشخص کردن نوع نما یک کار مهم است.‌

زیرا با این کار می توان به راحتی مناسب ترین مواد و وسایل را برای شستشوی نمای مورد نظر انتخاب کرد. چون بعضی از اوقات نمای برخی از ساختمان ها آجر می باشد و ممکن است حاوی ناخالصی هایی باشد.

گاهی در ناخالصی های نماهای آجری ذرات آهن وجود دارد که همین امر موجب می شود به مواد شوینده مختلفی واکنش نشان دهند.‌ بنابراین می توان گفت انتخاب غلت روش شستشوی نما می تواند آسیب زیادی به آن بزند. ما در این جا روش شستشوی انواع نما را برای شما بیان کرده ایم.

طرز شستن نمای سنگی

هنگام انتخاب روش برای شستشوی نمای سنگی یک ساختمان باید به نوع سنگ آن توجه ویژه ای نمود. زیرا بعضی از سنک ها به برخی از مواد شوینده واکنش نشان می دهند. برای مثال برای شستن نمای سرامیکی یک ساختمان نباید به هیچ وجه از جوهر نمک استفاده کرد. زیرا باعث تغییر رنگ آن ها می شود. و نمای بسیار زشتی را به وجود می آورد. بهترین نوع مواد شوینده برای نما های سنگی استفاده از شوینده های مخصوص سنگ می باشد. که کف زیادی می کنند و به راحتی هر نوع کثیفی و لکه را از روی نمای سنگی پاک می کنند.

طرز شستن نمای شیشه ای

به احتمال زیاد شما ساختمان های زیادی را مشاهده کرده اید که نمای آن ها شیشه ای می باشد. این گونه از نما نسبت به سایر انواع نما بیشتر نیاز به شستشو دارند‌.‌ به همین خاطر باید در فاصله های زمانی بسیارکم به واسطه ابر و تی های مخصوص نماشویی شوند. سپس با استفاده از وسایل مخصوص به خوبی پاک شوند تا هیچ لکه و کدری برروی آن ها باقی نماند.

طرز شستن نمای آجری

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم نما های آجری برای نما شویی نیاز به دقت زیادی دارند. زیرا این گونه از نما میزان زیادی آب جذب می کند و همین امر موجب سخت شدن شستشوی آن می شود. درصورتی که کسی از نحوه شستشوی نما های آجری اطلاع نداشته باشد و اقدام به شستشوی آن ها بکند. امکان این که به نمای آجری آسیب های حدی وارد کند بسیار زیاد است.

زمانی که برای شستشوی نما های آجری اختصاص دادن می شود. معمولا بیشتر از سایر نما ها می باشد. زیرا شستوی این گونه از نما دشوار است. بهترین نوع مواد شوینده برای نما های آجری سیلیس می باشد. چون سیلیس به گونه ای عمل می کند که درواقع یک لایه از نما را برمیدارد. نما های آجری از آن دسته نما ها می باشند که نیاز مبرمی به نما شویی دارند. زیرا بسیار کثیف می شوند و خیلی زود ظاهر آن ها تغیبر می کند.

طرز شستن نمای کامپوزیت

امروزه از نما های کامپوزیت بسیار استفاده می شود. زیرا این نوع از نما ها هم جذابیت و هم مقاومت بالایی دارند. اما به هر حال این مدل از نماها نیز نیاز به روش شستشوی خاصی دارد. نماهای کامپوزیت معمولا بسیار حساس هستند. و باید با نهایت دقت و توجه شسته شوند. همانگونه که میدانید این گونه از نماها سطح صاف و یکدستی دارند.

به همین خاطر استفاده از مواد اسیدی برای شستن آن ها کار اشتباهی است. چون استفاده از مواد اسیدی باعث می شود. که نما کامپوزیت درخشندگی خود را از دست بدهد. اگر نمای کامپوزیت یک ساختمان زیاد کثیف نباشد. به راحتی می توان آن را با آب و تی نیز تمیز کرد. ولی در صورتی که میزان کثیفی آن بالا باشد. باید از واترجت، آب و تی برای تمیزی آن استفاده کرد.

خدمات نماشویی

 





:: موضوعات مرتبط: رولپلاک نمای ساختمان , نماشویی , نماشویی ساختمان در تهران , شستشوی نمای ساختمان با واترجت , نماشویی با راپل , قیمت شستشوی نمای ساختمان , نماشویی شیشه , شست و شوی نمای شیشه ای , شستشوی سنگ نمای ساختمان , شستشوی شیشه نمای ساختمان , ,
:: برچسب‌ها: نماشویی،قیمت نماشویی،نماشویی ساختمان،نماشویی با راپل،نماشویی با طناب،نماشویی ساختمان بدون داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: